فرج‌الله سلحشور در سال ۱۳۳۱ش در قزوین به دنیا آمد. او در سال ۱۳۶۱ش با بازی در فیلم سینمایی توبه نصوح وارد سینما شد و دو سال بعد در «گورکن» علاوه بر بازیگری به چهره‌پردازی نیز پرداخت و در سال ۱۳۶۵ش، در فیلم «پرواز در شب» ساخته رسول ملاقلی‌پور نیز به ایفای نقش پرداخت. سلحشور در سال ۱۳۶۷ش علاوه بر بازیگری در مقام تهیه‌کنندگی «انسان و اسلحه» ساخته مجتبی راعی حضور یافت.

 

در سال ۱۳۷۲ش، فیلم «ایوب پیامبر» را با نقش آفرینی، نویسندگی و کارگردانی خودش ساخت و رسماً وارد فضای فیلم سازی شد. سلحشور که در سال‌های بعد کوشیده بود داستان‌های قرآنی را به مجموعه‌های تلویزیونی تبدیل کند در سال ۱۳۷۶ش، مجموعه تلویزیونی «مردان آنجلس» را ساخت و ده سال بعد در سال ۱۳۸۶ش مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» را نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی کرد. وی در امور سیاسی نیز حضوری فعال داشت.

 

سلحشور، پس از چند ماه تحمل سرطان ریه، شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ش، در تهران درگذشت و در امامزاده سید جعفر باغ فیض تهران دفن شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در پیام تسلیتی مرحوم سلحشور را مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر کشورها دانستند.